Technofashion’u tanıyabilir miyiz? Ne zaman faaliyete başladı? Hangi alanlarda ürünlere sahip?
Tüketici elektroniği pazarındaki
yolculuğuna 2009 yılında başlayan Technofashion, ardı ardına pazara
sunduğu tablet bilgisayarlar, giyilebilir teknoloji ürünleri, mobil, IT
ve oyun aksesuarları gibi birçok farklı kategoride ürünü tüketicilerle
buluşturarak, Türkiye’de takdir edilen bir teknoloji şirketi haline
geldi. 2010 yılında Onyo markası ile Türkiye’nin ilk tablet PC si
satışa sunuldu. Warner Bross ile yapılan anlaşma sonrası Looney Tunes,
Batman, Superman gibi en sevilen karakterlerin kullanıldığı tablet PC
ler tüketicilerle buluşturuldu.
2015 yılında Türkiye nin ilk Private
Label markası oluşturularak Türkiye’nin önde gelen perakende
zincirlerinden biri ile bir ilk gerçekleştirildi. Elektronik ürün
kategorisinde 1 milyonu aşkın ürün satılarak bir rekora imza atıldı.
2015 yılında TOBB tarafından Türkiye’nin en hızlı büyüyen 12. Firması
ödülüne layık görüldü.
2016 yılında bugüne Türkiye’nin en çok satılan Drone markası olan Corby ile Pazar liderliğimizi sürdürüyoruz.
Bugün geldiğimiz noktada,
Technofashion, sahibi olduğu dünyaca tanınmış, tüketim trendlerini
belirleyen ve alanlarında öncü olan global ve yerel markaları tüketici
elektroniği ile buluşturan bir teknoloji üssü haline geldi. Ürün
tasarımından geleneksel ve dijital pazarlamaya, marka, kategori ve kanal
yönetiminden imalat organizasyonuna uzanan 360 derece faaliyet gösteren
bir döngüye sahibiz.
Markalarınız
arasında Nautica, Corby Drones, Blaupunkt gibi markalar var; bu
markalara ait ürünlerin imal edilmesi noktasında da yer alıyor musunuz?
Technofashion olarak Nautica,
Blaupunkt markalarının farklı coğrafyalarda tüm üretim – satış ve
pazarlama haklarının sahibi durumundayız. Corby Drones ise kendi
private label markamız. Sahip olduğumuz yerli ve yabancı markaların tüm
tasarım, üretim, pazarlama ve satış faaliyetlerini bizzat
gerçekleştiriyoruz. Büyük bir Ar-Ge ve tasarım ekibi ile çalışıyoruz. Öncelikle
arz, talep trendlerine göre ürünü seçiyoruz. Sonraki aşamada ürün
tespiti, kalite yönetimi, üretim, fiyatlandırma, rakip ve pazar
analizlerini yapıyoruz. Trendler, ürün yönetimi konusunda müşterimizi
bilgilendiriyoruz ve talep oluşmasını sağlıyoruz. Ürün geliştirme
projesini hazırlıyoruz, mühendislik çizimlerini gerçekleştiriyoruz.
Çin’de yerleşik 6 kişilik kadrodan oluşan ekibimiz üretimden, kalite
kontrole ve yüklemeye kadar süreci takip ediyor.
Bugüne kadar nasıl bir satış rakamı ve başarı yakaladınız?
2015’ten itibaren akıllı saatler,
2017’den itibaren de özel markalı diğer ürünleri, tüketicileri için
keşfetmeye ve üretmeye başlayan Technofashion olarak kendi
geliştirdiğimiz yüksek teknolojili ürünleri yine kendi markalarımızla
tüketicilerin beğenisine sunduk. Kolay kullanılabilen drone’lar ile
Türkiye’nin en çok satılan drone’ları oldu. Türkiye’nin ilk akıllı
tabletleri pazara sunuldu. Türkiye’deki ulusal ve uluslararası zincir
mağazalarla çalışan firma, bünyesindeki markalarla, ürünlerini bugüne
kadar 10 milyonun üzerinde kişiye ulaştırdık.
CES 2023’e katıldınız? Orada nasıl bir ortam vardı, ne tür geri dönüşler aldınız?
CES’e geçen yıl da katılmıştık, bu yıl bulunmak da bizler için çok önemliydi. Fuarda Nautica, Blaupunkt, Corby Drones gibi markalarımızın bulunduğu seçkin ürünlerimizi dört gün boyunca tüm dünyadan gelen gazeteciler, influencer’lar ve satın alma ekipleriyle buluşturduk. TWS
kulaklıklar, Bluetooth kablosuz hoparlörler, AirFryer ürünleri, robot
süpürgeler, kablosuz dikey süpürgeler, hava temizleyiciler,
e-scooter’lar, akıllı teraziler, drone’lar ve daha birçok farklı son
teknoloji ürün Technofashion standımızda sergilendi. Ürünlerimiz çok beğenildi ve standımız CES’in en yoğun stantlarından biri oldu. Tepkiler de çok olumluydu.
2023 yılına ilişkin hedefler nedir? Yeni markaları da Technofashion çatısı altında görebilecek miyiz?
Bu yıl eğlence ve deneyim
kategorisindeki ürünlerin ilgi çekeceğini düşünüyoruz. Taşınabilir
hoparlörler ile müzik artık her yere ulaşıyor. Drone kullanmak hem çocuk
oyuncağı hem de çok profesyonel bir uğraşa dönüştü. Videolar,
fotoğraflar çekmek ve dünyayı keşfetmek için drone artık bir gereklilik
halinde. Ulaşım için E-scooter birçok açıdan özellikle gençlerin ilk
tercihi. Airfryer de mutfakların olmazsa olmazlarından. Bu yıl tüm hem
tüketicilerin yakından tanıdığı Nautica markası altında geniş bir
elektronik ürün gamını müşterilerimize sunacağız hem de Blaupunkt gibi
100 yılı aşkın geçmişi olan bir dünya markasını Technofashion
güvencesiyle tüketicilerle buluşturacağız. Elbette farklı
sürprizlerimiz de olacak.
Haber Kaynağı
:https://hwp.com.tr/technofashionu-taniyabilir-miyiz-ne-zaman-faaliyete-basladi-hangi-alanlarda-urunlere-sahip-233968
Yayınlanma Tarihi :1 Mart 2023